Fortsätt till huvudinnehåll

Summering och planering


Nu när året börjar lida mot sitt slut måste ju även jag bladdra lite om 2009 och även om 2010.

Som så många andra har jag cyklat mer 2009 än jag gjorde 2008. Jag för ingen statistik men km mätaren samt bensinutgifterna på min bil skvallrar om att jag kommer köra 6 månader längre innan jag behöver serva den jämfört med förra servicen och det borde ju ge ett resultat på ca 50% mer cykelpendlande 2009 jämfört med 2008.

Eftersom jag är en snål jäkel kommer jag att försöka minska bilpendlandet lika mycket 2010 såklart.

Under 2010 kommer jag att fortsätta med att inte föra statistik på mitt cyklande (förutom på funbeat då lite grafer och pajbitar är kul att titta på samt att jag vill hålla Tobbe bakom mig), jag kommer fortsätta med att inte åka till Göteborg för att mäta pulsnivåer, jag kommer förhoppningsvis att öka mitt racercyklande då jag tycker att det är både skoj och socialt samt åka några gånger till Gesunda och kanske bryta något.

Men det enda löfte jag verkligen ska försöka att hålla är följande: JAG SKA INTE KÖPA ELLER BYGGA NÅGON CYKEL UNDER HELA 2010, förutom en Specialized Hotrock till Atle då.

Med det sagt känner jag att 2010 kommer bli det bästa cykelåret någonsin.

Lattefarsan önskar alla sina vänner, cyklandes och ickecyklandes en fantastiskt God Jul och ett underbart Gott Nytt År.

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Jag är förstummad. Mållös. Jag vet inte vad jag skall säga.

Men å andra sidan har du en 29er, och vad mer behöver man?
Muuaahahahahaa! Tror du på det där själv Johan? :-)
Vi har kört vår bil 800 mil i år. Av det var drygt 200 mil för att cykla...
Det där tror jag inte på. Hur skulle du klara dit utan att köpa cyklar?
+1 på Johan. Du kommer säkert köpa en Pro Tour-hoj nästa år. Det faller sig liksom naturligt. Kika på mattel bara. :)

Gott slut och god början !

-Skogling
Gällande tjunier så är det ju faktiskt så att det är den cykel jag har lagt ut minst på och har haft roligast med. den AM-hoj jag bygger nu är ju egentligen onödig i Hellas så jag MÅSTE upp till Gesunda i vår :o)
Hehe, ja senaste 30-dagarsintervallen ligger helt klart till din fördel. Men kollar man 90 dagar ligger du bara tre minuter före. Lycka till Johan, både med att hålla mig bakom och att inte köpa nya cyklar.

Jag gissar du kommer skaffa tre nya cyklar under 2010. ;)
"JAG SKA INTE KÖPA ELLER BYGGA NÅGON CYKEL UNDER HELA 2010"

Det är bättre att våga och misslyckas än att inte våga alls ;)
Jag har haft samma tanke utan att våga skriva det :)

//Niklas
Anonym sa…
Goda föresatser är alltid bra, sen om du lever upp till dom är en annan femma. Viljan finns. God Hjul på dig med, jag ska cykla mer skog 2010 än 2009.
Anonym sa…
Wow, vilket inlägg, ja god hjul! Ja, hoppas kan man ju alltid! Men Själv tror jag du inte riktigt kommer lyckas, jag satsar på att du kommer köpa 2 st cyklar under 2010. Hmmm kanske ska satsa pengar på detta :)

/Jerka
Anonym sa…
Ah, lite vadslagning så här inför hjulen.
Anonym sa…
Är det här man skall placera sina bud och tidpunkt för när lötfet spricker?

Vad vinner man??

:)

//Axel
Ja men nu är ni ju nästan lite negativa. Klart att jag fixar det här!!
Jag får ju köpa fullfacehjälm, ryggplatta, färdigställa min AM-hoj och kanske byta styre på min racer.
Anonym sa…
Jag är skeptisk.

/Mirja

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!