Fortsätt till huvudinnehåll

I brist på julklappar

Var inne på Sportson i veckan för att köpa grepp till min Reign X och såg i periferin en Specialized Langster Tokyo av årsmodell 2009 som reades ut med ca 30% rabatt. Den får gå som den är, eventuellt sätter jag på ett rakt styre och äggvispar fast det lockar lite att kunna hoja med vanliga converse med. Får återkomma i ärendet.

Ni som känner mig vet att jag ibland kan upplevas som lite impulsiv men det är ju sån jag är och att bara spara pengar på hög är ju sådär roligt... Mycket bättre att lägga ut dom på sin familj, sina vänner och sina intressen.

Nåväl, jag hade ju någon löjlig plan att minska på cykelstallet och ersätta min Peregrine och Paké med en CX. Den planen funkade ju i någon månad så fr.o.m. nu så kommer jag inte att komma på några andra bra idéer utan inse att jag uppenbarligen behöver sex cyklar för mina behov.
1st CX för vintercykling och eventuellt härliga grusvägsrundor.
1st racer för mysiga asfaltsturer i bra väder.
1st SS/fixed för den urbana cyklingen.
1st helstel storhjulig singlespeed för att täcka in hela Hellasområdet.
1st heldämpad AM-hoj för längre turer samt för att fega ner sig för Gesunda.
1st hybrid när Atle ska med bakpå alternativt när man ska våga låsa fast den i x timmar inne i stan.

I morgon är det en ny vecka, hoppas att mitt pendlingssug har kommit tillbaks efter två veckors vilande.

Kommentarer

Tille sa…
Sa ju att det inte skulle funka med den där "minska stallet"-planen :-)
Men en fin cykel lite cykel blev det.
Jag vet.... Ironiskt/naivt nog trodde jag att jag var äldre och mognare/tråkigare än jag är.
Fikasvettot sa…
"Dagens cykelköp"-Johan slår till igen. :D

Nåja, jag sneglar på nån fin-SS för dagligt bruk. Kategori 1&2 har jag slagit ihop. Fast min asfaltscykling är ju mer fikatouring än lycrasvetto.
Anonym sa…
Pengarna ska brinna!!

/Hon som kommer behöva hora ihop till vår sons julklapp.
Du är ju helt hopplös Johan... : )
Jag vet att jag kan upplevas som hopplös men nu är ju snart Sverige ute ur den värsta krisen, allt pga mina cykelköp.

Och Mirja, vem var det som idag köpte träskor för 3000:-?
Anonym sa…
Sex cyklar är ett bra antal.
Man behöver bara en cykel, ur varje genre...
Nypan sa…
Fin cykel och grym kommentar från ditt barns mor :-)
Sån där hoj vill jag också ha tror jag.
/N
@Tobbe, indeed you are right.
@Nypan, den passar finfint att cruisa runt stan på. Något säger mig att en tempohoj är mer för dig, även fast det ena aldrig behöver utesluta det andra.
Anonym sa…
Skönt att du är tillbaka i dig själv Johan! (även om det var en lågoddsare)

//Axel
Bjarne sa…
Ah nu får vi förklaringen till att inköpsindex gått upp lite på senaste tiden...

Grattis till en fin hoj!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!