Fortsätt till huvudinnehåll

Trött gubbe

Tog en liten tur via Ekerö på väg hem idag, en tur som blir som ett drygt maratonlopp, knappa 43km. Den turen har jag bara kört fyra gånger då jag uppenbarligen inte kommer igång med LVG-körningen som jag har planerat. Nåväl, varje gång jag sätter mig och trampar lite längre är väl positivt i alla fall antar jag.Det mest positiva var i alla fall att jag blev helt slut i motvinden, bra träning alltså!Det negativa var att jag frös som en hund om fötterna och då stod ändå kvicksilvret på fyra plus, hur det blir i vinter vågar jag inte ens tänka på.

Har satt värmesulorna på laddning, får se om det hjälper, annars ska jag tydligen inte cykla så länge när det är kallt. Surt sa räven.

Kommentarer

Anonym sa…
Min runda hem! Men köp ett par vinterskor, så fryser du inte. Gör inte jag iallafall.
Jag har vinterskor. Och tjocka ullstrumpor.
Ska testa med neoprenöverdrag och elsulor nästa gång.
Man kanske skulle uppfinna engångselsulor som håller i en fem timmar och sen kan kastas.
Anonym sa…
Lät som en bra uppfinning, ta patent på den så blir du rik som ett troll.
Dom fanns redan. Beställde ett fempack alldeles nyss. Kommer utvärderas inom kort på en hyfsat dålig blogg nära dig.
Anonym sa…
Vad driver dig till att köra distans nu när resten av cykelsverige har vilomånad och därtill hörande alternativ träning ? :-) / Thomas
Jag tillhör inte det cykelsverige som tränar för att tävla utan det cykelsverige som cyklar för att det är kul.
Och motvind är det roligaste du vet inom cykling?

Tack för "inspirationen" dock, det blir samma sväng hem ikväll (eftersm jag inte hann ut i skogen igår).
Anonym sa…
Johan, vi tillhör samma cykelsverige.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...