Fortsätt till huvudinnehåll

Stallet minskar


Såg just att mitt förra inlägg handlade om min nya Reign X. Festligt att jag bara bloggar när jag köper nya saker men vad ska man göra när cyklingen inte bjuder på några upphetsande äventyr att skriva om? Lite pendling här och lite Hellas där liksom.

Och eftersom jag tycker att det var lite länge sedan jag skrev här åkte jag till Pedalogerna, slängde upp kortet på disken och gick därifrån med 9kg tysk CX.

Mirja skrattar bara när jag berättar att jag har handlat en ny hoj nu för tiden. Undrar vad hon tänker bakom det stela skrattet???

Faktum är att jag har en plan att minska mitt cykelstall lite och efter att ha haft väldigt specifika cyklar för en massa saker bestämde jag mig för ett par månader sen för att skaffa mig ett fåtal hojar som kan ersätta flera hojar och det började med den Reign X jag skaffade för ca två veckor sen. Den kommer funka lika bra i Hellas när jag vill ha lite fjädring i baken, som i Gesunda när jag ska fega mig nerför Magic Carpet.

Och efter att ha krängt av Peregrinen till Andreas, som var perfekt som pendlar/touringhoj men lite i tyngsta laget då jag vill ha en sprattligare hoj och Paken till Torbjörn som ändå bara gick som pendlarhoj till/från jobbet ville jag ersätta dom med en CX som kan gå året om istället.

Och om den funkar bra på asfalten i vår kränger jag nog av racern och köper mig ett par fina hjul till den här istället och sen var dom bara tre.

I helgen ska jag våldgästa Biltema och köpa skärmar, men först är det isoleringsläggning i farsans stuga. Itching deluxe.

Kommentarer

Tja, jag såg ju att du hade en så.... Kan ju liksom inte bli fel då.
Ja du vågar inte skriva mer illa om Peregrinen än så där... *mutter*

; )

Det där med att minska ner stallet verkar vara en bra grej, nu har det gått överstyr hemma känner jag. Tur att jag har en stuga på landet att utrusta med en cykel.
Anonym sa…
Ska prata med din chef, du har för bra betalt!
Fikasvettot sa…
Färdigköpt? Börjar du bli lat? ;)
Minska stallet är det nya svarta tillsammans med att köpa färdiga cyklar.
Tille sa…
Bra plan. Synd att den aldrig kommer att fungera. "One bike to rule them all" liksom. :-)
Klart den inte kommer funka men det är ju ett bra sätt att rensa upp det gamla och köpa nya saker hela tiden :o)
Bjarne sa…
Gratulerar till en ny cykeltyp i stallet. Innan skärmarna åker på kanske vi skulle ta en kort snabb runda i snöblandat regn? Hur är det - har du tempodräkt? :)
Nja... Mirja har en svart baddräkt och om man drar på den ovanpå ett par bib-shorts så borde det väl funka som tempodräkt?

Får vänta med att montera flaskställen med då.
Jag behöver bara en cykel. Av varje.

Saknar en alpcykel och kläder till lvg-cykeln. Sen är jag faktiskt rätt komplett. :D
Oj! det går bra nu. ;)

Snugg CX. Grattis ! Tävla på Kärsön?
När blir din Anthemraket klar då Patrik?
Min raket blir kanske klar till helgen. Idag skall det köpas en liten spacer till vevlagret. Nya ramen verkar vara 1 mm smalare i vevlagerhylsan. Lite lättare mao. :)
Anonym sa…
hihihi...en cykel till :)
Fin var den med.
Minska ner stallet är om inte annat en bra ursäkt att öka upp det igen, efter hand...

//Axel

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!