Fortsätt till huvudinnehåll

The return of the LCF


Nåväl, det får väl tiden utvisa men dagen bjöd på en mycket trevlig tur tillsammans med Bjarne och Andreas. Hade först tänkt att haka på Jilster och gänget på deras tur i Haninge men på grund av vissa omständigheter så funkade inte det och Andreas som har legat i MTB ide sen i vintras tänkte sprattla loss lite i Gömmarskogen tillsammans med Bjarne och att cykla med goda vänner är bättre än att cykla själv.

Asfaltsturen på någon mil till Källbrinks IP är ju inte så festlig. Någon sur och fet gubbe var tvungen att kommentera att jag cyklade på världens bredaste trottoar i Örby då jag inte ville bli överkörd av bussen, jag svarade med att ge honom en slängkyss. Tror att han blev glad för han sa inget mer. Däremot skulle han ha behövt trampa lite med tanke på den kaggen.

Gömmarskogen blir man aldrig besviken på och nu när marken inte var helt torr visade sig de snedställda rötterna från sin bästa sida. Som tur var valde jag min Giant Trance med Fat Albert istället för Singularen med Racing Ralph så fästet var helt ok. Slanglöst med lågt tryck är det bästa, har inte fått en punka sen mars -05 med mina UST.Bjarne visade oss runt gröna och svart/vita med lite fina avstickare så vi kunde få uppleva lite fina nerförslöpor. Andreas vurpade och slog i armbågen men det verkade gå bra, eller så är han hårdare än Tai Lung för han klagade i alla fall inte.

Efter några timmars lyxcyklande tog vi oss till Bjarnes hoods och fick avnjuta en kanellängd som försvann fortare än en sjuttis i Björns Trädgård.

Den sista milen hem bjöd inte på några extravaganta saker som sura gubbar men jag insåg att min Revelationgaffel med en slaglängd på 100mm - 130mm plötsligt endast hade 80mm i slag på vägen hem. Tyckte att den var lite kort även i 130mm läget men efter att ha släppt ur all luft ur den nedre kammaren ploppade den upp i 100mm och efter att ha fyllt i rätt mängd luft i båda kamrarna verkar den nu faktiskt vara ok. Den var lite väl mjuk i skogen så man undrar ju hur lite luft det var i den övre kammaren och varför den kammaren i så fall hade så lite luft?

Kommentarer

Vilken fin video! : )

Men vad du flåsar i micken, SVT-sporten vill nog redigera det innan sändning.
Sympatiflåsar lite med er såklart. Såg du att jag la till lite dubbelhaka på mig i efterhand?
Bjarne sa…
Finfint reportage från Gömmardjungeln. Ingen hårdrock i filmen...?! :)
Mirja sa…
Små cyklar som far omkring, det hörs nästan ingenting. Lite rassel och lite pling, rassel, rassel, rassel och pling.
Nisse sa…
Kul blogg. Numer i favvisarna. Kan du inte höra av dig när du fått din nya lampa så att jag får veta om den är nåt att satsa på? Priset var ju helt ok...
nils-olof.larsson@tele2.se

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!