Fortsätt till huvudinnehåll

Väster om Ältavägen


En del dagar längtar man ut i skogen. En del dagar är det tyst och lugnt i skogen. En del dagar skiner solen. Idag var en sådan dag. En lugn och skön tur i eget tempo. Inte snabbt, inte stressigt utan bara tempo. Mötte Rickard ovanför Lilla Sickla men annars var det toklugnt ute, det fattar man ju inte med tanke på vädret.

Champs Elysses

Någon har planterat lite vattenkrasse ovanför John Bauer.

Stup.

Blir det bättre än så här i skogen?
Vatten och berg.
Träd.
Trappa ner till John Bauer.
Dy.
Gröna fält och blå himmel.
Sicklaskiftet, världens minsta men bästa skog.
Bergsetapp.
Numera med dämpning fram.
Jag mixade ihop en liten avancerad filmsnutt med, ursäkta kvaliteten men en kompaktkamera är inte bäst på allt.

Kommentarer

Anonym sa…
Vattenkrasse! Där ser man....
Kul med film, en del bra vinklar också! Shit vad marken rörde sig i första klippet.

Tips till nästa gång: Skippa övergångarna och kör med raka klipp istället. Klipp även lite hårdare, man behöver inte se dig försvinna bakom ett träd i fjärran innan det blir ny scen. ;)
Velonavia sa…
Gnälliga bromsar!

Nä skämt åsido, såg trevligt ut...
Velonavia sa…
Nu såg jag klippet med Atle som rockade till AC/DC, fan vad jag garvade...
Anonym sa…
Älskling, du är världens bästa dokumentärfilmare. Jag är stolt.
Anonym sa…
Filma mina vurpor ikväll, har inte trampat mtb på flera månader.
Tobbe, jag tar åt mig av tipsen och hoppas på en lite råare och mer actionfylld film nästa gång.

Vill verkligen ha en HD kamera i samma storlek som en IXUS!!
Anonym sa…
Köp!
Jag beställde en Panasonic TZ7 i våras men avbeställde innan leverans då den skulle ha kommit efter mina två utlandsresor. Större än en Ixus men inte väldigt.

Kolla även på FT1 som är tåligare.
Anonym sa…
Krassen ger ni fan i, den är min. Nu måste jag ut på en kvällstur och leta ;)

Soloturer är bra trevliga.

/* kalis */
Jag gillar ordverifieringrn. Nästan som ett nick på Happy, "trizefis". ;)

Skön solorunda såg det ut att vara. När guidar du mig i Hellas igen som lovat ?

Jag börjar tröttna på mina solorurer i Lövsta även om dom är mysiga...

-Skogling
Patrik, det kan vi ta typ när som helst ju, jag har ju semester men ett par dagars varsel är ju bra och sen kan vi mysa lite i skogen.
Jarl sa…
29'er med växlar och framdämpare, vart är världen på väg?.. :-p Nu blev man cykelsugen, men härket väntar på nya delar som vanligt.. (Inte bitter)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!