Fortsätt till huvudinnehåll

Status cyklar

Nu när jag äntligen kan säga att den nya plasthojen är klar kände jag att jag behövde se över mitt lilla stall.

Hoj #1. Giant Trance. Funkar finfint i skogen när man vill sitta lite mer och inte bryta sig hit och dit. Har suttit på undantag till förmån för min Singular Swift SS men delar nu på turerna.
Hoj #2. Singular Peregrine. Gick tidigare endast som vinterpendlare men efter att jag fick tummen ur och satte på en lillklinga kan jag faktiskt ta ut den på lite roligare skogsnära turer.
Hoj #3. Paké Track. Sommarpendlaren #1, fixie i stan är verkligen smutt och effektivt (nåja, kanske inte så effektivt men skoj). Kör någon alleycat ibland med och naturligtvis TdR.
Hoj #4. Singular Swift SS. Har varit stighojen #1 under en längre tid men delar nu turerna med Trancen. Helstelt i Hellas är super men på längre turer kan det bli väldans jobbigt.
Hoj #4. Noname plastracer med Campa Veloce 2008 samt handbyggda hjul. Det ska bli mer racer i mitt liv och med tanke på vad ramen kostade fanns det ingen anledning att tveka. Hoppas att den funkar bra.
Hoj #5. Var är DH-riggen som fattas i mitt stall??? Måste nog handla lite snart ;o)

Kommentarer

- Hur många cyklar ska du ha?

Svar: En... av varje.

:D
Jarl sa…
Har du cyklarna i förrådet?! Gediget då med monsterlås antar jag. Lyckost som har den möjligheten, själv har jag hönsnätförråd uppe på vinden, 3 cyklar får fördelas på balkong och i kök, trångt..

Fint cykelstall för övrigt! Downhill, tempohoj, liggcykel, fyll-ök, touringhojj, bmx, enhjuling, xtracykel.. Du kan skaffa 8 cyklar till minst utan överlappning! :-)
magnus sa…
Grumt, men transan är ju värsta DEHÅN med bash å allt ju!

Avis på den där karbånramen, dödligt sugen på en jag med! Var hittar man såna?
Ebay Hong Kong. Kolla in bicycle_999's sortiment. Kostar nada att skicka till Lund :o)
Mirja sa…
Älskling, använder du verkligen alla dessa cyklar?
*vissel vissel* Använder? Tja, se det så här, jag kunde ju skaffa en DH hoj med.
Erik H sa…
Haha! Jag måste säga att du faktiskt har en attraktiv, förnuftig, väl täckande och ganska försvarbar cykelsamling.

Men Trancen, är inte den lite trist i jämförelse med övriga finsmakarbyggen?
Jo, den är ju det men jag har ingen lust att lägga ut en förmögenhet på något ballt som en SC Blur LT eller en Yeti 575 eller något annat läckert. Men ska jag avyttra en hoj blir det den som åker. Det är ju den jag har vurpat på varenda gång jag har slagit mig illa och jag är övertygad om att det beror på att den inte är exklusiv nog :o)

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!