Fortsätt till huvudinnehåll

Det är inte alltid pengarna det hänger på

Idag fjuttiga 75:- om man tittar på cyclecomponents hemsida men pengar är ju som sagt inte allt. Jag ringde Pedalogerna i morse får att kolla om dom hade något litet paket med oliv/insert till min Deorebroms och efter lite kikande i några skrymslen meddelade Ola att visst fanns det det.
Glad i hågen hoppade jag på min stålåsna och trampade mot Brommaplan och så fort jag kom in i butiken fick jag den lilla påsen med tre uppsättningar. Ola tyckte nämligen att om det skulle misslyckas så kunde det vara bra att ha två uppsättningar extra och sen komma och hämta en bit bromsslang.

Som sagt, pengar är inte allt men det känns skoj att få känna sig lite VIP även fast det bara handlar om fjuttiga 75:-

Så dagens semla går till killarna på Pedalogerna som alltid fixar biffen.

Nämnde jag att Ola kommer att få bygga mina nya racerhjul? Själv vågar jag inte bygga hjul med den ekring jag skall ha på dom.

Dagens sura grädde går till Eurosport som inte har någon som helst koll på Tour of California och dess sändningstider.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Sub-5kg

För er som känner mig vet ni att jag oftast inte bryr mig om vad mina cykelsaker väger. Den enda hoj jag har vägt är min Giant Reign X som vägde in på 14kg blankt och det var bara för att Max tyckte vi skulle väga den som det skedde. Med det sagt är jag ju inte sämre än att jag kan ändra mig. Jag vet fortfarande inte vad min racer väger men den ligger runt 5,5kg plus/minus några kilon. Det jag däremot vet vikten på är mina racerhjul och dom väger 1622gr exkl fälgband och snabbkopplingar så när Gurra igår messade mig om att kolfiberhjulen var klara var jag ju naturligtvis tvungen att fråga vad dom väger och domen blev följande: Framhjul = 507gr Bakhjul = 672gr Snabbkopplingar = 90gr Vilket betyder att hjulen väger 1179gr exkl snabbkopplingar att jämföra med 1622gr med dom jag nu har på. Mina Conti Sprinter väger 280gr styck inkl ventilförlängare och ett GP4000S 23mm plus slang väger 326gr. Eftersom jag kör med GP4000 25mm rundar jag av vikten till 330gr. Jag vet inte vad man ska uppskat...

Lite flyt till slut kanske

Efter att ha ruttnat ihop på min NRS (även fast jag kunde få en ny baktriangel för en billig penning) drog jag mig till minnes att Bruse hade nämnt att han tydligen hade fått ett par nya hjul på sin drulleförsäkring. Tänkte att det skadar ju inte att ringa, och visst täckte min försäkring detta och eftersom värdet på min cykel för närvarande ligger på 27.000:- tyckte dom att det visst var värt att ersätta mig med en ny ram för det fascila priset av 1200:-. Så om allt går vägen, vilket dom har sagt att det ska göra kommer jag i dagarna få en rekvisition på en ny Tranceram. Pedalogerna har redan tjingat den sista hos Jaguarverken så om jag har riktigt flyt har jag en Trance att fräsa omkring på runt Kinnekulle. Gällande NRS-ramen är det ju inget fel på den. Det är ju baktriangeln som är paj och det är den som inte finns att hitta ny så skaffar jag bara en ny baktriangel kränger jag iväg NRS-ramen och köper en ny gaffel med lite mer slag på, flyttar Maguran till min Inbred och kränger ivä...