Fortsätt till huvudinnehåll

Det går fort i pingis

Fick idag reda på att det vevparti jag skulle få istället för det Rouleur som var för smalt inte fanns kvar hos Pedalogerna. Det kanske kommer fram någon gång men Miche drog iväg en beställning på ett par Avid BB7 Road istället. Blir det pengar över finns det alltid saker att lägga dessa på.

Sen blev det inget av med den beställning jag trodde gjordes igår, vilket var bra för jag hittade typ samma saker på ett annat ställe på det fantastiska nätet till lite bättre priser plus att jag kunde lägga till ett par Campagnoloreglage för niodelat.

Så nu har jag fått kassett, framväxel, bakväxel och växel/bromsreglage för 150:- mer än jag skulle ha fått betala för den American Classickassett det var meningen jag skulle använda på den tiden när jag trodde att jag skulle kunna köra tiodelat på cykeln. Visserligen håller alla saker lägre kvalitet/högre vikt än det jag från början hade tänkt men med tanke på hur min Altusväxel som sitter på min Kona Dew funkar efter tre vintrar är jag inte orolig. Tiagra kommer det att bli över lag. Svårt att hitta finare komponenter för niodelat nu, i alla fall om man inte orkar tokleta.

Men jag har fortfarande inget vevparti.... Om Pedalogerna hittar det svarta Firexparti jag hade tänkt mig får dom lägga undan det. Har kollat lite på nya Truvativ men dom vevarna är ju som inkletade med något fånigt "noir" märke. Dom har visserligen ett Firex AM-parti men det känns ju lite overkill plus att jag skulle behöva byta klingorna mot större.
Nya Shimano SLX känns ganska fina annars. den som lever (och läser här) får se vad det blir. Billigt kommer det i alla fall bli, om man jämför med vad jag hade tänkt från början och det är ju helt ok. Kan jag lägga pengarna på min framtida racer i finstål istället.

Kommentarer

Rikard sa…
en titt på nya LX istället för SLX. Ser ut som ultegra men med touringanpassade klingor, för niodelat.
Ja just det, LX är ju numera för touringhojar.
Grazie!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!