Fortsätt till huvudinnehåll

Le Peleton försök två

Då det första försöket förra veckan slutade med att jag vaknade vid åtta med ett vagt minne av att jag faktiskt stängde av larmet gjorde jag ett nytt försök idag. Hade ju dyrt och heligt sagt till Mats att jag skulle köra så det var ju bara att pallra sig upp när klockan ringde 05:20.

Rullade in till Urban Deli 05:50 och då stod redan Edvard och Magnus där. Snart rullade Nicolas, Daniel, Damien, Mats och lite andra forta gubbar och en tjej in.

Startade väl 06:00 sharp och tre minuter senare låg vi typ i 47 blås på Värmdövägen. Kände mig rätt pigg så jag hakade på och sprätte för glatta livet. Sen kom vi till Fisksätra och det hände något med sprättandet i slakmotan. När vi sen svängde in på vägen mot Saltsjö-Duvnäs ville dom inte alls sprätta mer så jag såg klungan försvinna bort mot horisonten.

Sen blev det Le Soloride för mig. Kom till Magnus Johanssons Bageri efter ca 1:10 och 33km/h i snittfart, något som måste förbättras såklart.

Vilket fantastiskt initiativ av Nicolas &co. Nästa vecka kör vi väl igen??

http://www.strava.com/activities/74574487


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!