Fortsätt till huvudinnehåll

Kompiscrossen - Premiären

Vaknade och kände mig oerhört fresh and crisp efter gårdagens kräftskiva. Hivade i mig ett par koppar kaffe, några knäckemackor, ett ägg och lite yoghurt och rullade bort till SCS där Fredrich med sin nya skrytcross och Stisse väntade.
 Crisp kille!!

Stisse skulle inte hoja men lurade på mig hans kamera som jag filmade dagens race med. Rätt smutt anordning faktiskt. Hade den inte kostat mer än en femhundring hade jag nog skaffat en jag med.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Foto: Magnus Alexandersson
Fredrich och jag rullade genom ett morgontrött Stockholm där bilarna lös med sin frånvaro, förutom en felparkerad Porsche 911 Turbo som stod utanför Riche. Det är så enkelt när man har deg liksom. Däremot så mötte vi rätt många andra cyklister som antagligen hojade det mytomspunna loppet Sthlm Bike (om det nu gick idag det vill säga...)

20 minuter senare kom vi fram där det redan hade börjat samlas lite folk. Peffen hade en ny cross (såklart). En bättre och tuffare variant av min snikram, funderar på att skaffa en likadan och ha min som pitbike, känns ju pr0 och det är ju alltid rätt.

Efter att ha kört runt banan ett par varv var det dags att starta. Jag som inte mådde sådär jättebra ställde mig rätt långt bak bland resten av alla tomtar (Mattias Krantz, Kaijan, Martin Premberg mfl).


Fipplade med kameran och stack iväg med ca 50 andra gubbar (tror inte att det var några tjejer med idag tyvärr). Som väntat blev det jordens kö vid den första knixen så jag rullade lite på sidan och tog väl en fem placeringar, bland annat så gled jag om Mattias och Martin. Kaijan tog jag några minuter senare när jag helt sonika körde en Renshaware på honom i en 180° kurva.

                    Foto: Andreas Nyström
Har ingen aning om hur många varv jag körde men jag blev varvad av Micke F, Hasse Mård och någon annan och då var det bara ett varv kvar i alla fall.

Efter en obligatorisk fika på den lokala ladan rullade jag hem tillsammans med Magnus.

Högst tveksamt om det blir någon söndagsrunda ikväll, men det får jag se sen.

Tack Tille för en grym bana och Magnus, Andreas och Jonas som tog en shitload med bilder!!

Kommentarer

Anonym sa…
Grym morgonbild. Du såg lite, bara lite, fräshare ut live ;)

//Bruce
Jo, den värsta svullnaden gick ner någonstans på vägen dit...
Middleman sa…
Sportslig som jag är höll jag min plats i ledet i första knixen. Men vi är ju alla olika ;)
Man vinner inte sju TdF på att vara sportslig.... Plus att jag höll mig ju på banan. Svenskarna är ju så bra på att köa och det får man ju utnyttja...
Unknown sa…
Men Johan! En GoPro (vilket du dessutom ska ju, go pro, menar jag) kan man köpa nya grejer och hus till. Det är nästan som Barbie!
Johan sa…
Vilken härlig morgon bild! Den nya twitter bilden ;)
Härligt kämpat.
Tille sa…
Tack! Banan blev rätt bra, men jag längtar lite till man kan köra hela den tänkta banan.

Ludwig S (http://ludwigsoderquist.blogspot.se) borde ha varvat dig. Lätt att känna igen. Cykloteketkläder och ser ut att vara typ tolv. Och kör skiten av de flesta.
Det var nog han som var någon annan... Dom var typ fyra stycken iaf.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!