Fortsätt till huvudinnehåll

Mysrunda med KBCK +ANNAN

Tydligen så sprätte det i benen på både Tille, Magnus och Vic eftersom alla började flagga för ett intresse runt en söndagsrunda igår.

Jag som inte hade suttit på racern sen sista gången jag hojade (30-mila brevet) kände för att lufta det nylimmade bakdäcket ute på Värmdö och försöka rulla lite innan Paris - Roubaix som går av stapeln om dryga två veckor.
Bojsänke till vänster, kokosraket till höger! 
Jag var först på plats utanför SCS och snart så kom Magnus med sin SuperSix, Tille med sin S-Works Roubaix och sist Viktor med sin S-Works Tarmac. Skulle jag verkligen palla med kokostempo med mitt bojsänke i alu?

Viktor tog snabbt täten, skärgårdsbo som han är. Svängde höger där vi trodde vi skulle vänster och så höll det på. Galet trevligt att hoja ända ut till Aspvik, nästan bara på vägar jag aldrig kört innan. Tog Gustavsbergskylten framför näsan på Viktor och det blev typ den enda skalpen jag lyckades ta igår.

Hemvägen var minst lika bra den, förbi Kummelnäs och andra småvägar jag inte ens visste fanns. I en uppförsbacke någonstans kom Viktor ikapp och om, skrek något om lucka och ÖÖÖÖKA och satte fart. Jag tog rulle och körde så det brann i benen. Viktor var antagligen knappt andfådd.

Vid Skurubron kom Magnus och Tille ikapp och sen var det bara hemvägen kvar, naturligtvis på andra vägar än jag är van vid.

När vi började närma oss Nacka kyrka drog Viktor och Tille upp tempot och en bra variant på VETTERNKETTEN uppstod. Vi blåste på i 50km/h och hjälptes åt. Vid ett övergångsställe gick ett par killar som skulle behöva cykla lite naturligtvis mot rött. Dom såg oss men hade nog ingen aning om att vi skulle komma i den hastigheten. Alldeles försent insåg den ena kille sitt misstag och frös som en staty mitt i vägen. Jag tog honom på hans vänstra sida samtidigt som Viktor blåste om till höger. Fanns liksom ingen chans att stanna så det var ju bra att han bara stod där och såg fånig ut så vi slapp en kollision.

Tre minuter senare drog Viktor och jag till vänster och Tille samt Magnus till höger.

Tack gubbar för en härlig runda på för mig helt nya vägar.

Kommentarer

Thomas sa…
Lät bra mysigt, var lite småmosig igår och vaknade blöt i feber mitt i natten. Det var nog bra att jag skippade söndagsrundan med fasit... :-)
Tille sa…
Ditt bojsänke är både lättare och nyare än min nästan-en-CX-cykel.

Just sayin'
Jo, men det är ju inte KOLFIBER ju... Sen väger den ju över 6.8kg med...

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!