Fortsätt till huvudinnehåll

Bonkad i Banjoland

Alla bilder tagna av Johan Karlsson & Andreas Nyström

Dagen började bra med en extra timme i slafen, grötfrukost med DN under tystnad +ANNAT...

Sa adjö till lilla familjen och hoppade på cyclocrossen och begav mig mot Södra Station. Väl där satt Johan och fipplade med sin mobil och snart ramlade Micke, Daniel, Vic, Markus (tror jag han hette), Andreas och en kille jag inte kommer ihåg namnet på. Väl på tåget såg vi Kaj med. Trevligt med lite sällskap.. Nio var vi som lämnade Rivendell på väg mot Mordor. Jag var Gimli, ni vet dvärgen som har problem ett hänga med i alvernas, människornas, hobernas och Gandalfs tempo.


På väg ut från Nynäshamn vurpade Andreas och någon mer tror jag i en rondell med ett svullet knä som resultat, något som inte hindrade honom från att köra ifrån mig. Han var nog Legolas, ni vet alven...

Vi körde den nu ganska vanliga sträckan på Tour De Retard och tempot var rätt bra. Viktor som var lite krasslig höll ett bra tempo där framme. Hade han varit frisk hade jag väl hoppat in hos någon bonde i Segersäng och snott en hagelbrakare för att göra processen kort med någon (antagligen mig själv).

I hissen på väg upp efter cykeltvätten
Jag vet inte exakt när det hände men efter en 30km började mina ben att protestera lite... Jag kollade runt om det fanns en gråterska att hyra men hittade ingen så jag valde alternativ nummer två, tugga styrlinda och hålla käft. Och så fortsatte det. Det funkade hyfsat bra på de platta partierna men så fort det gick uppför så tokdog jag. Micke var schysst och höll mig sällskap i hela Tyresta typ. Han är en riktig vän han.

Återvann lite heder innan Tungelsta genom att hoja genom det nu helt igenlerade och igenblöta partiet innan grustaget där alla tuffare valde att börja gå istället för att bara trampa på.

Bildbeviset

Det positiva är ju att turen som faktiskt brukar ta 5 timmar i rulltid på lättrullade och torra grusvägar tog 4½ timme på trögrullade och blöta grusvägar. Kan ju kanske vara en anledning till varför det blev jobbigt. Och för Fredde som gillar pulskurvor presenterar jag dagens skörd.

Kommentarer

Fikasvettot sa…
Det verkade ju...trevligt? Eller är det bara jobbigt som gäller nuförtiden? ;)
Andreas sa…
Knät klarade sig.
Det är höften som är svullen.
Är stel som en 100-åring när jag ska resa mig och gå.
Johan (Black Planet) sa…
En rolig tur i Banjoland. Undrar vad som hände att du dog en smula? Du är ju stark numera.
Det var ju meningen att det skulle bli en trevlig tur. Det var bara mina ben som satte stopp för det.

Aha, var det höften? Vete tusan om det är bättre eller sämre än knät? Kan tänka mig att du har grymt ont nu när du har stelnat till lite..
Fredde sa…
Mycket bra! Ett pass utan kurva är inget korrekt utfört pass.

Tycker du ska göra ett maxpulstest så vi ser att du inte ligger och maskar...

:)
Andreas sa…
Ditt symptom liknar vad som hände mig för två veckor sedan. Halvvägs på rundan blev benen spaghetti i minsta lilla motlut. På platten kunde jag mata på hyffsat.
Sedan var jag förkyld fram till i fredags.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1743069/1745409#msg-1745409

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!