Fortsätt till huvudinnehåll

Det där är inga tempoben

Efter vissa diskussioner på ett visst cykelforum gällande grusets farlighet eller ej beslöt jag mig för att ta fixien till mina kundbesök idag för att testa om jag skulle överleva. Självklart hade jag kollat läget så att åtminstone slasket var bort från innerstan.

Det har ju gått över ett halvår sedan jag körde frihjulsfritt (någon gång i augusti ) då jag den 2:a september gjorde misstaget att köra med dämpning i skogen och flög över styret och slet av min bicepssena (ruptur kallas det tydligen om man ska göra sig omöjlig att förstå). Redan på stadsgården kände jag hur mysigt det var att bara ligga i sin egen takt utan att stressa på och utväxlingen på 2.94 (44/15) kändes ju löjligt lätt och perfekt för underlaget. -Höhöhö tänkte jag, att jag var så stark i benen trodde jag inte och skrattade lite för mig själv.

Kundbesöken flöt på bra men uppför Liljeholmsbron på väg till det sista mötet började jag känna lite i benen. Vad var detta? Kunde det bero på att jag endast hade ätit en bagel med philadelphiaost och marmelad och en kopp kaffe till frukost och inte hunnit med lunchen? Inte kunde det bero på att jag typ är den lataste cyklisten i mannaminne!!

Efter mötet var det dags att trampa hemåt och där någonstans mitt i backen uppför Södertäljevägen tog benen helt plötsligt slut, vad hände nu tänkte jag och flåsade och muttrade som bara jag kan.

Genom Årsta och sen äntligen nerför utmed Fryshuset... Fasen, att rulla var ju inte att tänka på utan frihjul så det var ju bara att trampa på (och muttra vidare).

Nu sitter jag i soffan med värkande ben. Känns som att jag har kört knäböj med en 155kg.
Vem är det som skrattar nu... Men jag kom i alla fall hem levande, gruset tog mig inte.

Kommentarer

Anonym sa…
Johoru, det var just det som gruset gjorde serrö. Hade gatorna varit rensopade hade du flugit fram. Så deså.
Tänkte försöka flyga fram på asfalten i morgon istället.
Anonym sa…
155 i knäböj tar man väl närsomhelst? ;-)

Närå, men visst är det härligt med den där första vårturen när man verkligen inser att det är vår (och gatorna är rensopade).

Här i Afrika är det fortfarande flera decimeter snö och jäkligt slaskigt.
Tjockast pannben vinner!
Unknown sa…
Haha, du har ju quotat min fadäs från happy!

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!