Fortsätt till huvudinnehåll

Statusrapport februari 2009

Här har det inte blivit skrivit något på länge men när inget händer gällande cyklingen finns det ju inget att skriva om heller..

I morse märktes det att jag har fuskat med pendlingen i några veckor. Atle har varit sjuk till och från så jag har jobbat hemma mycket och när jag väl har jobbat har det varit många kundbesök som kräva något annat färdmedel än cykel och även tisdagsturerna har fått vika på sig, förra veckan var jag i Oslo och i tisdags firade vi Patriks 40-årsdag på Lilla Barkarby.

Känslan av att man ligger på gränsen till kramp i ljumskarna är inte skön men den enda medicinen är ju att cykla mer, det vet jag om så det var ändå med en viss njutning jag körde de vanliga 15 kilometrarna med en konstant smärta i morse till jobbet och jag blev mäkta förvånad när jag såg att jag hade kapat tiden med ca åtta minuter mot normalt.

I helgen blir det till att hoja lite skog, blir väl till att cykla på Trancen för annars känns det inte som att den har något värde i sig. Helst skulle jag sälja iväg den men andrahandsvärdet är väl inte det bästa och nu med helt nya lager i båda hjulen, två nya vevlager liggandes på hyllan och en gaffel som har rullat tre turer så känns det som total kapitalförstöring. Vem vet, jag kanske tycker att heldämpat är roligare (eller lika roligt) än helstelt någon gång i framtiden och då är det ju bra att ha en så jag slipper slänga ut 20.000:- på något jag krängde av för 8.000:- tre månader tidigare.

Nu känns det även som att våren snart är på ingång och det börjar suga i racertarmen. Bygget med racern går (som vanligt) fortare än planerat och ursprungstanken att kränga av den när den var klar börjar försvinna mer och mer. Med tanke på vad den kommer att kosta känns det väldigt bra att ha något att susa omkring på i sommar med mina racervänner. Bara hjul, sadelstolpe, styre, pedaler och vajrar kvar på den nu. Hoppas kunna hänga med KBCK till Mallis nästa år.

Har länge tänkt att börja styrketräna lite, mest för att hålla mig på en fräsch nivå men då jag tycker det är så satans trist har jag dragit ut på det i det längsta men ikväll har jag beslutat mig för att svänga förbi gymmet på vägen hem då jag känner att jag måste börja träna högerarmen och speciellt axeln efter vurpan i september. Jag är friskförklarad från SöS och kan således börja belasta musklerna utan att behöva oroa mig för att något ska pajja.

Over and out.....

Kommentarer

Velonavia sa…
Ja det där med styrketräning är ngt man borde ta tag i. Kör oftast ngn vecka men sen är det stopp. Borde, men förmår mig inte...
Velonavia sa…
Funderar på om man skulle köpa ett kort på ett "annat" gym. Eftersom jag instruerar på Nautilus kör man ju gratis där, men lite ekonomiskt skuldkänsla kanske skulle öka motivationen...
Det tror jag. Mitt problem är att jag inte betalat något för mitt kort heller då företaget täcker upp hela kostnaden så "det gör inget" ekonomiskt om jag skiter i att träna eller inte.
Menar du på fullt allvar att jag fyllt 40? Det minns jag inte...
Styrketräning är bara roligt om man har ett schema att gå efter. Varje pass försöker man antingen göra fler reps eller öka vikten, utan att utförandet blir lidande alltså.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!