Fortsätt till huvudinnehåll

http://spindelarmen.blogspot.com?

Ja man börjar ju undra om man ska döpa om bloggen..... Sex veckor med gips och utan möjlighet till någon som helst träning har verkligen satt sina spår.

Däremot känns det som att det nu har kommit till början på något nytt då jag äntligen kan/får röra på armen även fast det drar lite i den samt värker lite.

Doktor Dängrot tyckte i alla fall att allt såg bra ut och han kände en sena under all slapp hud (som för övrigt ser ut som den har börjat ruttna).

Så jag har faktiskt redan börjat träna den träning jag nu får hålla på med under sex veckor, det vill säga rörelseträning.



Om sex veckor får jag börja belasta armen med mer än en kaffekopp, vilket är max jag nu får bära, och om 4½ månad får jag antagligen träna för fullt på gymmet.

Frågan är ju när jag vågar sätta mig på en cykel? Jag kommer nog inte att börja cykla förrän om de första sex veckorna och då får det nog bli myspysturer själv på lite grusvägar på den läckra hybriden.

När jag kan börja cykla på stigar vet jag inte, men jag gissar på att jag kanske kan våga mig ut någon gång i februari och då med Trancen då jag inte vågar köra helstelt på ett tag.

Frågan är väl när jag kan cykla helstelt? Erik H känner ju fortfarande av sina armar han bröt för typ 1½ år sedan så det kanske blir till att kolla in en 29" dämpad gaffel hos någon av mina två favvohandlare.

Om man jämför armen med hur den såg ut i somras innan jag tatuerade mig är ju skillnaden enorm men jag hoppas kunna vara tillbaka i samma form nästa sommar.

Det viktigaste nu är att jag har påbörjat resan tillbaka till ett aktivt liv and I love it!!

Kommentarer

Anonym sa…
Är det Atles arm du fotade? ;)

Gött att du äntligen är på gång!
Nypan sa…
Welcome back to life dude!
Du kanske får konvertera till landsvägsfräsare? Köra 20 milare på lördagarna med fika på landsbygden och sånt ;-)
/N
Skönt att vara av med gipset förmodar jag? :-)
Det är verkligen oerhört segt att jobba sig tillbaka efter en "riktig" skada. Min trasiga axel var inte 95% förrän efter två år, 100% lär den aldrig bli. Tur då att man har ett lika oerhört lockande mål under alla rehab-timmar: att få komma ut på hoj igen och kunna köra för fullt. Bit ihop och lycka till med rehaben.
Anonym sa…
Armen såg smutsig i. Men det ta sin tid, chansa inte. Det får du flerfalt igen.
Grymt att vara av med det. Landsvägsfräsare kanske är min grej när jag tänker efter ;o)
Anonym sa…
Om du vill köra några konditionsuppehållande löppass så kan du PM:a mig på happy ! Skönt att se att gipset ätligen är borta iaf / Thomas
Erik H sa…
Äntligen fri! Ta det lugnt i början och bygg upp dig långsamt, var duktig och följ alla rehabscheman och tänk på att viljan är det starkaste verktyg man har.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!