Fortsätt till huvudinnehåll

Världens turknutte!

Igår anlände min nya ram och framväxel till Pedalogerna och idag var jag där och mekade ihop den. Förutom att jag måste justera fram och bakdämparen så känns den helt fantastisk. Var bara ute en snabbis i Sicklasskiftet ikväll men den turen var supermysig. Måste nog justera bakväxeln med men det e småsaker. Jag förutspår en helt fantastiskt galen skrattur i helgen runt Kinnekulle. 13.1kg väger den. Har ingen aning om det är lätt eller tungt men jag antar att den ligger runt medelstrecket, fast vem bryr sig om några gram här eller där. Nu hoppas jag att någon är intresserad av min NRS-ram så jag kan addera en Rock Shox Revelation 426, samt några gram till Transan. Tack gode gud att Trygg-Hansa har så bra villkor och var så trevliga att göra med. Där betalar jag gärna in min hundralapp/månad i fortsättningen. Lite konstigt att dom inte ens har bett att få se kvitto, men jag verkar väl vara en trevlig och förtroendegivande kille.

Kommentarer

Anfakta och annamma! Långloppsdäck på en freerajder?
Bah ! Snart har du väl en Moots ? ;p

Blir jäkligt spännade att se hur du upplever hojen. Jag tror Trance passar dig bättre än NRS. Du är inget XC-svetto och kommer aldrig bli.

//Skogling
Det bästa av två världar.. Härliga Maxxis UST.

Och som du sa Patrik så rakar jag benen alldeles för sällan för en NRS!
Nypan sa…
Grattis Johan - turknutte johan! Den är läcker och du blir nog nöjd. Verkar som om Giant lyckades ganska bra med alla sina hojar som kom fram förra året, och baserades på "Maestro" plattformen. Fan, jag borde cykla mer i skogen kom jag just på. Jag borde cykla mer överhuvudtaget om jag bara hade tid.
Tackar. Ja, denna gången kändes det som att man hade lite flyt. Du borde smeka din Cinelli på nyasfalterade vägar och spöa Skogling och sno hans FOX-gaffel.
Anonym sa…
Men herregud, kanske dags att pajja hojen så man får en ny. ;)

Vad tror ni man får för en överbackad törner?
Töörners verkar ju vara lite som religion för en del så du kan nog klämma ur många stålars ur den ;o)

Faan, nu vill jag ha en gaffel med lite mer slag på, att man aldrig ska få vara nöjd!
Anonym sa…
Min Caballero väger 12,1 kg med Racing Ralph 2.1. Där det iofs small, du ahr väl en largeram?

Trygg-Hansa, de har jag också haft med att göra. Kvittot vill de tydligen bara se vid någon eventuell stickkontoll.

Populära inlägg i den här bloggen

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Keps Cup #1

Hallå alla miljoner följare... Long time no see!! Igår hojade Hanna, Mange, John och jag (och jättemånga andra med såklart) årets första Keps Cup för Specialized Concept Store CK. Foto: Åsa Larsson Att hoja för ett lag där vi är fler än bara jag som hojar annat än BMX känns jätteroligt, att jag sen får representera min lbs gör ju inte saken sämre.  Igår sken solen på alla deltagare, publiken stod som en mur byggd av Trump runt hela banan och var i extas, en ren publikfest helt enkelt.  Själva loppet då? Jo, vi som stod och snackade strunt medan Oscar Ekman pratade i en megafon en mil bort kanske inte lyssnade så bra som vi borde ha gjort så Hanna, Mange och jag startade sist, jag menar verkligen helt sist av alla. Den enda som var bakom oss var en skällande hund som fick spelet av alla kompisar i lycra som hen bara ville älska mest av allt i hela världen. John verkade ha det här med tävlingsvana inne och stod typ längst fram. Foto: Åsa Larsson Banan börjar med världens l

Nytt år, nytt lag....

Ja, inte när det  kommer till BMX såklart. Men jag har fått äran/möjligheten/chansen att hoja för klubben med jordens längsta hashtag under 2017, nämligen #SpecializedConceptStoreCykelKlubb när det kommer till MTB, CX och Racer. Stay tuned så kanske det kommer upp något här. Annars är ett hett tips att kolla in på https://cykeltokig.se/ för löpande rapporter. Yey!!