Fortsätt till huvudinnehåll

7.12

 

Japp, det är vad aluracern slutade på (än så länge). Har bytt det jag hade tänkt förutom lättare slangar och veloplugs och jag tror att jag struntar i dom sakerna.

Frågan är väl snarare om eller när jag ska köpa ett par beggade Zipp202? Dom väger (enligt Zipp) 1099gr, vilket ska jämföras med mina C24 som väger 1436gr, lägg till skillnaden på ett par Vittoria Evo CX och lite lim (510gr + 50gr = 560gr) jämfört med mina Continental GP4000, slangar och fälgband (480gr + 200gr + 40gr = 720gr) så borde jag kunna skala ner vikten med ca 500gr till (i teorin).

Frågan är ju om dryga 10 000:- är värt det?

Kommentarer

Marco sa…
Cykeln är snygg och lagom lätt. Duger ju gott! /Marco
Nypan sa…
Sver nej. Det är inte värt det.
Dom hjulen du har är bland de bästa när det gäller prestanda ( fart ) i förhållande till vikt.
Du märker ingen skillnad på ett halvt kilo cykel, eller åtminstone inte sån skillnad att det är värt dom pengarna.
Så nu har du sparat en rejäl slant.

Ps, jag tar 5000:- vilket är halva dn besparing för det tipset. Och då har du ändå sparat 5000:- Ds
Bra där Nypan, pengar kommer såklart!! Just hjulen är jag faktiskt toknöjd med så jag låter nog hojen vara som den är ett tag nu. Den ska premiärköras i morgon.

Populära inlägg i den här bloggen

Rotmos med inslag av lera i solig vårskrud

Lördagen bjöd på ett härligt solsken, Erik hade uppmärksammat detta och bjöd in da gorillaz till en tur söderöver som skulle bjuda på både rötter i överflöd, kaffe inkl fika, solsken, lervälling och många glada miner. Posörhojen fick stå hemma, jag körde naturligtvis helstelt. Nästa gång blir det kanske något annat. Vi körde den klassiska Hellas - Handen (Sörmlandsleden 1 - 5 eller något liknande) och förväntningarna var stora på den sju man stora klungan och jag tror inte att någon blev besviken på varesig väder eller underlag, även fast sommarvärmen höll oss på halster. Till skillnad från de inoljade landsvägsrävarna som kör samma typ av hojar så långt ögat kan nå bjuder stigcyklingen på en mer varierad utrustningsflora. Vårt lilla gäng innehöll en blandning av DH (Sunn Radical), AM (Santa Cruz Blur LT), Hellasvolvo (Commencal Meta 5.5), FS-SS (Salsa Dos Niner) samt helstela 29er's (Singular Swift/Kona Unit/Retrotec Boe Edition) och alla passade stigarna lika bra. Fram till Uddby...

Ikväll smäller det!

Nu är det slut på snusket, speciellt för Atle som har haft en fantastisk vila i vintras ty ikväll så kommer mjölksyran som ett brev på posten. Alltså när posten fortfarande delade ut brev som kom fram.

Barcelona dag 2

Vaknade trött som ett gammalt fyllo, sket i att springa. Vem har inte länge önskat att få bo så här? Ner till frukosten och intaga dagens näringsriktiga skumgummimacka med kaffe och lite serrano. Idag skulle vi utforska lite av Barcelona och började mdn en bra promenad på en timma och en halv, bra där då jag sket i att kuta. Viktig staty Fasen vad det luktade avlopp på en del ställen, Barcelona är alltså Bajselona. Hur luktar det när värmen kommer? Viktigt hus Efter att ha tagit en kaffe och väntat ut lite regn gick vi upp på La Rambla upp till Placa de Catalunya och passerade diverse peep showställen och utesäljare som sålde allt från kaniner till hönor och kalkoner?!?! Vy över skitig by from Johan Andersson on Vimeo . Eftersom jag bara måste köpa något till Atle gick jag in på El Corte Ingles, vilket är som Åhlens fast 65 ggr större. Smaskens, hela kostcirkeln på en tallrik Hittade inte ett jota såklart så jag gick till Hard Rock istället där jag käkade en Pulled Pig Shoulder Sand...